Hoe kiest u
Hoe geschikt luchtbukskogel kiezen
Als luchtbukskogels gebruik je in de eerste plaats diabolo’s en loden of stalen BB’s. Elk daarvan heeft zijn eigen specifieke toepassing. In de volgende alinea’s vertellen we meer over de munitie.
##skip_main ##skip_menu ##skip_search
Mirka Klantenservice
Uw winkelwagen is leeg
Voeg de geselecteerde producten toe. Vraagt u zich af waar u moet beginnen?
Bekijk de bestverkochte artikelen of maak gebruik van onze adviesrubriek.
Throne is een bullpup persluchtbuks met een modern uiterlijk van de Turkse
fabrikant Reximex. De loop is omhuld met een mantel die dienstdoet als
geluidsdemper.
Tijdelijk niet beschikbaar
€ 771.4
Throne is een bullpup persluchtbuks met een modern uiterlijk van de Turkse fabrikant Reximex.
De loop is omgeven door een mantel die tegelijk dienstdoet als geluiddemper. Aan het uiteinde bevindt zich een 1/2 UNF schroefdraad. Voor het comfortabel monteren van een richtkijker is er een gecombineerde 11mm en 22mm rail.
Een ruim bemeten 425 ccm tank zorgt voor voldoende schoten per vulling. Voor een goede schotconsistentie is er een drukkregelaar aanwezig. Het kunststof magazijn biedt plaats aan in totaal 12 diabolo’s.
De trekker is volledig instelbaar. De handmatige veiligheid is op een wat onconventionele manier uitgevoerd, omdat deze direct in de trekkerbeugel is geïntegreerd.
Het vermogen kan worden ingesteld in een bereik van ongeveer 13J - 40J.
- Geluiddemper
- Ruime tank
- Instelbare trekker
WAARSCHUWING - In de te downloaden CZ-handleiding staat vermeld dat de druk op de regelaar onder druk kan worden afgesteld – dit is alleen mogelijk bij Throne luchtbuksen van de 2e generatie (Gen2). Bij de eerste generatie moet vóór het afstellen van de regelaar alle lucht volledig uit het wapen worden gelaten.
4× beoordeeld
Door een beoordeling te plaatsen gaat u akkoord met de publicatieregels. Na verificatie wordt uw review direct geplaatst.
Aleš
24.05.2024
Machinale vertaling uit een andere taal
První dojmy po koupi: Het geweer heb ik uitgerust met de richtkijker Valiant
Themys II 4–12×40 met een Venox 22mm/25,4mm stalen hoge snelspanmontage. Dit
geheel ziet er in camo-print echt geweldig uit, maar het is ook behoorlijk
zwaar, al ligt het dankzij de pistoolgreep en de ergonomie toch goed in de hand.
De as van het objectief komt zonder vooroverbuigen recht voor je oog en de
verlaagde kolfplaat zit goed in de schouder. De machinale afwerking is foutloos,
de foliedruk is aangebracht zonder zichtbare gebreken. De spanhef beweegt soepel
en klapt met een veer dicht. Veiligheid en trekker bevallen me zonder
afstelling. De magazijnen hebben geen bramen, de eerste laadstand klikt in en ze
lijken op die van Kral Arms, maar zijn qua maat anders. De cijfertjes staan
alleen op zijn kop. De fles heb ik met een handpomp vanaf 0 op druk gebracht,
maar dat gaat verdomd langzaam door het grote volume. Het geweer staat volgens
mij op max. vermogen, na het eerste schot heb ik het meteen teruggedraaid naar
min om de richtkijker in te schieten. Op 25 m met JSB Jumbo heavy was de
baanval van het kogeltje met het oog zichtbaar, na meer vermogen gaat het
trefpunt flink omhoog (bijvoorbeeld zo’n 10 cm) en iets naar rechts. Daar
loop je tegen het probleem van de juiste instelling aan, want het geweer heeft
meerdere opties (3) en in de handleiding staat niet hoe je dat netjes op elkaar
afstemt. Voorlopig schiet ik met de fabrieksinstelling van zowel de regulator
als de hamer en draai ik alleen aan de vermogensknop, maar die is erg grof. Elke
verdraaiing betekent het opnieuw instellen van de richtkijker. Schieten op vol
vermogen is op 25 m overbodig – luidruchtig, luchtverspilling en het sloopt
de plaat achter de schijven, dus voorlopig zit ik onder de helft en de treffers
komen met twee zakken op elkaar als steun heel netjes bij elkaar. Dus erg
precies. Al met al ben ik tevreden, het geweer ziet er goed uit en schiet goed.
Jammer dat het niet in een koffer geleverd wordt, die moet namelijk hoog zijn;
mijn set is 27 cm hoog en maar 82 cm lang, dus textielen hoezen zijn eigenlijk
onbruikbaar.